İnegöl Dostum Trekking Macerası

Hafta sonlarını dolu dolu geçiren Eskişehir Doğa Aktiviteleri Grubu aynı zamanda bu etkinlikleri çevre illerde de düzenlemekte.Bu hafta sonu DOSTUM projesi kapsamında İnegöl Belediyesinin düzenlemiş olduğu trekking etkinliğine Düş Gezginleri grubu ile 70’e yakın kalabalık bir katılım sağladık.

İnegöl’e gitmek için hava aydınlanmadan saat:06:30’da hareket ettik.Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinden oluşan14 kişilik doktor adayları grubumuzuda toplanma noktamıza getirdik ve ekibi tamamladık.

Sabah uyku rehavetiyle İnegöle nasıl geldiğimizi anlamadık.Otobüslerimizden inip.Belediyenin sağlamış olduğu otobüslere geçtik.Daha önce organize ettiğimiz.Simit ve meyve suyu kahvaltı niyetine iyi geldi ve yola çıktık.25km’lik rampalı ve virajlı yol biraz bizi yordu.Ancak yemyeşil doğa ve karlı manzaralar uykumuzu açtı.

150 kişilik kalabalık bir katılımcı grubu ile yürüyüşümüze başladık.Grupları ayırmadık tek bir grupla yürüyüşe başladık.Kar yer yer diz boyu seviyedeydi ve 10km’ye yakın rampa tırmandık.Grupta her yaştan katılımcı vardı.En yaşlımız 71 yaşında Ahmet İşyapar idi.

Manzaralar güzeldi ancak grup hayli hızlı ilerliyordu biz bugüne kadar yaptığımı etkinliklerde gruba bu hızda bir tempo hiç yapmadık.Herkes kapasitesini zorluyor.Düşe kalka rampayı çıkmaya çalışıyordu.Mola verdiğimiz zaman mola yok diye artçı arkadan uyarı yapıyordu.Biz işte bir terslik olduğunu sezinledik ama misafir olduğumuz için organizasyoa uyduk.Sonra tek sıra diretmesi çıktı karda tek sıra gidilerek en önde gidenin ayak izine basarak yürümek arkadan gelenlere avantaj sağlar ama kar yumuşak olduğu için ayakları burkulanlar ve zorlananlar olduğu için yanlardan yürümeye başladık.Grupta okadar çok lider var ki herkes kendine göre bir uyarı yapıyordu.Biz hepsine uymaya çalıştık ama baktık molalar çok kısa ve anlamsız kendimiz mola vererek yükselen nabızlarımızı düşürmeye çalıştık.Ekipman sıkıntısı olan arkadaşlar ayaklarına poşet giyerek kardan korunmaya çalıştı.Parkur ilk defa doğa yürüyüşüne katılanlar için oldukça zorlu ve bezdiriciydi.

Rampalar bitip yaylaya geldiğimizde kar altında kalmış yayla evlerinden birine misafir olarak çevresinde gıda molası verdik hava esiyordu ve çok terlemiştik.Gıda molası için 1 saat ayırdılar.Ancak terimiz soğuduğu için hasta olacak derecede üşümeye başladık bu nedenle gruplar halinde belirtilen yöndeki rotaya gittik ancak arkadan kimse gelmiyordu.Liderler arasında anlaşamıyordu sorun vardı.Eskişehir ekibi olarak rotaya bağlı kalmadan grubumuzu aşağıya indirebilecek bilgi ve tecrübeye sahiptik ancak saygısızlık olur diye dakikalarca grubun gelmesini bekledik ve üşüdük.

2004 yılından beri binlerce kişiye trekking ve doğa etkinlikleri düzenleyen biri olarak bu tarz bir terslikle ilk defa karşılaştık sineye çekerek uyum sağlamaya devam ettik.Sigara içerek konuşan sporcuya yakışmayan hareketler yapan lider Cemal Kuş’un peşinden gitmeye devam ettik.İnişte hayli bozulan yolda ayak bileklerimizin zorlanmasından dolayı yandaki düzlüklerden giderek yürüyüşümüzü gerçekleştirirken başka bir lider gelip tek sıra olun diyoruz neden geçmiyorsunuz anlamıyormusunuz gibi ters ve yüksek sesli bir tonla bağıra bağıra uyarı yapınca sabır seviyemiz zorlandı.Köpek azarlar gibi yürüyüşçülere davranamazsınız diye yüzüne söyledim başladı benimle tartışmaya grup durdu öndeki liderde geldi oda aynı tavırlarla devam etti.Tartışma büyüdü Cemal’in yanında bulunan bayan o anları kayıt altına almamı hazmedemedi Gerizekalı ne çekiyorsun diye tebkide bulundu herkeste şait oldu bu duruma.Böylesi bir durumda ne yapılması gerektiğini iyi bilen biriyim ancak lider vasfı taşıyan biri ki resmi görevli bile değilken böylesi densizlik nasıl yapabiliyor anlamış değilim iline misafir gelen ve alanında gerçekten emek harcamış ve milli düzeyde sporla uğraşan bana haddini aşarak tavırlar takınması kabul edilemezdi.Tartışma büyüyünce İnegöl ve Eskişehir ekiplerini ayırdık.Dağın başında ben olmadan bir yere gidemezsiniz diye hakaretlere devam ederek kavgaya davetiye çıkararak grubunu ayırdı.

Eskişehir ekibi olarak biraz bekledik yoklamamızı yaptık.3 kişi geride kalmıştı 2 tane bayan İnegöl grubundan arkada kalmış ve baygınlık geçirircesine düşe kalka yürümeye çalışıyordu durumları gerçekten kötüydü çok yorulmuşlardı ama kendi grupları bile onlara yardım etmiyor arkada kalmaları bile umurlarında değildi.

Gruplarımızı ayırdıktan sonra bu gergin ortamı dağıtmak adına arkadaşlarımızla tek tek görüşmeye ilk kez gelenlerin güvenini yerine getirmeye çabaladık.Böylesi bir durumda ben olsam bir daha doğaya adım atmazdım ama bu bizim suçumuz değildi.18km karda yürüme kararı alan ve çok tehlikeli bölgelerde bizi yürüten rotayı oluşturan kişiler sorumludur.Engin Karabacakoğlu İnegöl Dostum’da Bisiklet ve Trekkingten sorumlu arkadaşım bizlerde onun davetine uyarak geldik.Ancak bu lider görünümlü orman kaçkınları onuda tanımıyorlar benden başka lider yok havasındalardı.Neyseki kazasız bir şekilde aşağıya indik otobüslerin geleceği noktaya ulaştık İnegöl ve Eskişehir grupları ayrı yerlerde beklemeye başladı.

Bir etkinlikte araçlar önceden çağrılır etkinlik bitince yorgun katılımcılar hemen araçlarına biner ve ulaşımı sağlanır.Ama profesyonel orman kaçkını lider bunuda atladı ve amatör olduğunu kanıtlarcasına onca insanı 1 saat boyunca ıslak ayaklar ve ıslak giysilerle soğukta bekletti.Artık sinirler gerilmeye başladı.Bende ekibime karşı böylesi bir duruma uğradığımız için içim içime sığmıyor bir çözüm arayışı içine girmiştim.

İnegöl Belediyesi Başkanı ve başkan yardımcıları ile görüştüm .Spordan sorumlu Eşref Bey saolsun ilgilendiler durumu kendilerine aktardım.Defalarca özür dilediler.Bu durumdan dolayı üzgün olduklarını dile getirdiler ve aşağıda bizi bekleyeceklerini söylediler.

Engin ile görüştükten sonra otobüsler geldi.Bir otobüse 70 kişi sığıştık ve virajlı yolda epey yıprandık etkinlik sonrası buda bir darbe oldu bizlere.Sayıya göre otobüsü bile ayarlayamayan bir lidere sahiptik.Neyse aşağıya indik tesislere geldik.Ali Bey ve Eşref Bey bizi karşıladı.

Sıcak yemek beklerken kuru kurabiye ve çay görmek hepimizi hüsrana uğratmıştı ancak Eşref Beyin bu durum ile ilgili konuşması sonrası kendisine teşekkürlerimizi sunduk ve çok üşüdüğümüz için tesisleri gezemeden hızlıca otobüslerimize binerek İnegöl merkezine yola çıktık.

Kendi otobüslerimize bindik bir tane çanta vardı ve sahibi ortada yoktu.Mustafa abimiz o benim çantam diye gelince sahibini bulduk.Talihsizlik bu kadar olur denecek bir olay daha yaşanmış.Tesislerde lavaboya giden abimizi kitlemişler ve sesini uzunca süre duyuramamış o yüzden çantasıda dışarda kalınca bizde kayıp diye aldık.Bunca olay ilk kez etkinliğe gelen abimizin başına gelmeside üzücü inşallah bu olaylar onu etkilemezde tekrar aramızda güzel ve insanları doğayla barıştıran etkinliklerimize katılır diyorum.Bu etkinliğe katılan tüm katılımcılara vesile olup böyle bir etkinlikte bu olaylrın yaşandığı ve çok yoruldukları için kendimide sorumlu tutup üzüldüğümü dile getirmek istiyorum.Ancak bende mağdurum durumu bilsem bende katılmazdım.Bundan sonra Engin Karabacakoğlu tek lider olacak ve çifte başlılık ortadan kalkacak sözünü Eşref Başkandan aldık.İnegöl için güzel etkinliklerin başlangıcı olur inşallah biz buna vesile olduğumuza inanıyorum.Başkanımızında ilkbahar aylarında Eskişehir ekibine özel telafi etkinliği olacak parkuru ben hazırlıyacağım sizleri yormayan güzel bir parkur olacağından emin olabilirsiniz.İnegöle küsmek olmaz etkinliklerimiz devam edecek.Sağlıklı huzurlu güzel günler dileriz.Dostum yönetimine nezaketlerinden dolayı teşekkür ederiz iyi şeyler olacağına inancımız sonsuzdur.Maceralı bir gün daha böylelikle son buldu.