19.02.2017 Dostum Trekking Etkinliği

19022017 Dostum Trekking

Hafta sonlarını dolu dolu geçiren Eskişehir Doğa Aktiviteleri Grubu aynı zamanda bu etkinlikleri çevre illerde de düzenlemekte.Bu hafta sonu DOSTUM projesi kapsamında İnegöl Belediyesinin düzenlemiş olduğu trekking etkinliğine Düş Gezginleri grubu ile 70’e yakın kalabalık bir katılım sağladık.

İnegöl’e gitmek için hava aydınlanmadan saat:06:30’da hareket ettik.Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinden oluşan14 kişilik doktor adayları grubumuzuda toplanma noktamıza getirdik ve ekibi tamamladık.

Sabah uyku rehavetiyle İnegöle nasıl geldiğimizi anlamadık.Otobüslerimizden inip.Belediyenin sağlamış olduğu otobüslere geçtik.Daha önce organize ettiğimiz.Simit ve meyve suyu kahvaltı niyetine iyi geldi ve yola çıktık.25km’lik rampalı ve virajlı yol biraz bizi yordu.Ancak yemyeşil doğa ve karlı manzaralar uykumuzu açtı.

150 kişilik kalabalık bir katılımcı grubu ile yürüyüşümüze başladık.Grupları ayırmadık tek bir grupla yürüyüşe başladık.Kar yer yer diz boyu seviyedeydi ve 10km’ye yakın rampa tırmandık.Grupta her yaştan katılımcı vardı.En yaşlımız 71 yaşında Ahmet İşyapar idi.

Manzaralar güzeldi ancak grup hayli hızlı ilerliyordu biz bugüne kadar yaptığımı etkinliklerde gruba bu hızda bir tempo hiç yapmadık.Herkes kapasitesini zorluyor.Düşe kalka rampayı çıkmaya çalışıyordu.Mola verdiğimiz zaman mola yok diye artçı arkadan uyarı yapıyordu.Biz işte bir terslik olduğunu sezinledik ama misafir olduğumuz için organizasyoa uyduk.Sonra tek sıra diretmesi çıktı karda tek sıra gidilerek en önde gidenin ayak izine basarak yürümek arkadan gelenlere avantaj sağlar ama kar yumuşak olduğu için ayakları burkulanlar ve zorlananlar olduğu için yanlardan yürümeye başladık.Grupta okadar çok lider var ki herkes kendine göre bir uyarı yapıyordu.Biz hepsine uymaya çalıştık ama baktık molalar çok kısa ve anlamsız kendimiz mola vererek yükselen nabızlarımızı düşürmeye çalıştık.Ekipman sıkıntısı olan arkadaşlar ayaklarına poşet giyerek kardan korunmaya çalıştı.Parkur ilk defa doğa yürüyüşüne katılanlar için oldukça zorlu ve bezdiriciydi.

Rampalar bitip yaylaya geldiğimizde kar altında kalmış yayla evlerinden birine misafir olarak çevresinde gıda molası verdik hava esiyordu ve çok terlemiştik.Gıda molası için 1 saat ayırdılar.Ancak terimiz soğuduğu için hasta olacak derecede üşümeye başladık bu nedenle gruplar halinde belirtilen yöndeki rotaya gittik ancak arkadan kimse gelmiyordu.Liderler arasında anlaşamıyordu sorun vardı.Eskişehir ekibi olarak rotaya bağlı kalmadan grubumuzu aşağıya indirebilecek bilgi ve tecrübeye sahiptik ancak saygısızlık olur diye dakikalarca grubun gelmesini bekledik.